Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette arrangement har allerede funnet sted.

Trekkspillet og gammeldansens Hall of Fame

juli 28, 2017 @ 20:00 - 22:30

250,Kr

Fredag den 28. Juli kommer sesongens andre konsert på Norsk Radio- og Fjernsynsmuseum i forbindelse med

«Trekkspillet og gammeldansen Hall of Fame»

Av 25 nominerte i hver klasse ble vinnerne Jon Faukstad og P.A.Røstad sr. m/Hilmar Alexsandersen.

Denne kvelden vil det i forbindelse med utdeling av æresdiplomer bli to konserter til ære for vinnerne.

Første avdeling blir med Jon Faukstad og Sven Nyhus m/tilhørende komp.

Jon Faukstad ble født i 1944 og hadde sin radiodebut i 1962 og har vært en flittig gjest både i radio og fjernsyn, både som musiker og programleder. Han har også hatt ansvaret for akkordeondundervisningen ved Norges Musikkhøyskole. Jon Faukstad hadde i 25 år et meget tett samarbeid med Hans W. Brimi og har hatt en sentral rolle i utviklingen av et folkemusikkstudium.

Andre avdeling omfattes P.A. Røstad sr. m/Hilmar Alexsandersen og her har Petter Andreas jr. satt sammen en bukett med musikere som tryller frem tonene fra forna dager.

P.A. Røstad sr. m/Hilmar Alexsandersen bidro mye med utgangspunktet for gammeldansen, både i Trøndelag og resten av landet.

Nå vil begge få æren og oppmerksomheten som fortjent for sitt store bidrag innen gammeldansen og tradisjonsmusikken.

Konserten finner sted fredag den 28. Juli kl. 20.00 på Norsk Radio og Fjernsynsmuseum.

Bordbestilling kan gjøres til Jan Erik på telefon 922 53261.

Dato:
juli 28, 2017